טיפול טבעי נגד ברונכיטיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מזונות טבעיים

מזונות טבעייםמכיוון שהרפואה המערבית עומדת, לפעמים, חסרת אונים אל מול בעיית הברונכיטיס, רבים מהחולים מנסים שיטות משלימות שונות. הרפואה הקונבנציונלית מנסה להקל ולטפל בתסמינים של המחלה, אולם מטרתה אינה ריפוי.

לפעמים שיטות או תרופות סבתא יכולות להקל אף הן על התסמינים, ולהחליף את ההתערבות הפרמקולוגית.

את הטיפול הטבעי מציעים מומחים בתחום, כמו מומחי הומואפתיה, רופאים סיניים, מומחי תזונה ועוד. מעבר לזה, תרופות אשר נחשבו טובות מימי קדם, יעברו לרוב, מפה לאוזן ומדור לדור.

מגוון תרופות הסבתא כוללות טיפולים אשר נועדו להקל על הנשימה ולזרז את תפקודן התקין של הריאות, כמו למשל חימום עלים של עץ הקיקיון על מחבת ופרישתם על גבי החזה.

בכל שימוש בתרופות שכאלה, יש להתייעץ עם מומחים בתחום, ולקחת בחשבון כי שיטות אלה לא עברו הוכחות רפואיות או ניסויים אשר הוכיחו את יעילותם. פעמים רבות, איכות הטיפולים נמדדת על פי  אמונתם וביטחונם של החולים ביעילות התהליך.

מזונות טבעיים לטיפול בברונכיטיס

המזונות אשר הרפואה המשלימה מציעה לחולי ברונכיטיס כוללים חזרת, ליקריץ (אשר טוב גם למצבים כרוניים), חרדל ואפרסק. הסברה היא כי מזונות אלה ממריצים את מחזור הדם, ומעלים את התנגדות הגוף לזיהומים השונים.

את החזרת כמאכל חריף אפשר לאכול כמות שהוא, לפחות פעם ביום. את החרדל נהוג למרוח על פני העור או באזור החזה. יש להיזהר עם מזונות אלה מפני הופעת אלרגיות שונות. לכן רצוי בראשונה לבדוק אותם לזמן קצר ולעקוב אחר התגובה, במיוחד בחרדל אשר בא במגע ישיר עם העור, ועלול לפעמים לגרום לכוויה חמורה.

האפרסק ידוע לטיפול בברונכיטיס, ובמיוחד השימוש בעליו. את העלים שמים בכוס מים רותחים ומחכים כעשר דקות. את המרקחת יש לשתות כשלוש פעמים ביום.

הליקריץ דומה בהרכבו לסטרואידים ולכן הוא מתאים לטיפול בברונכיטיס. צורת ההכנה שלו היא הרתחה כעשר דקות, וכמות השתייה המומלצת ממנו הינה שלוש פעמים ביום. יש אנשים המסתפקים במציצת הליקריץ כממתק, הידוע גם בכינוי "שוש".

צמחים ושמנים לטיפול בברונכיטיס

צמח הלחך הינו צמח אשר אפשר להשיג אותו בחנויות טבע. אופן השימוש בצמח הוא בישול והרתחה במשך 15 דקות, המתקתו עם דבש וגירגור.

מעבר לכך, הרפואה המשלימה ממליצה על המסת הליחה בעזרת תערובת צמחים. תערובת זו כוללת מרקחת ממספר שמנים אתריים כמו שמן אתרי ברגמוט, שמן אתרי אקליפטוס ושמן אתרי סנדלווד.

כיסוי הראש במגבת ונשימת שמנים אלה יכולה לעזור בהקלת הגודש ובפתיחת הנשימה.

הוספת לחות לאוויר הנשימה הינה כלל מפתח בטיפול בברונכיטיס, ויכולה להיות מושגת גם על ידי הנחת הראש מעל קומקום רותח, כאשר מגנים על הפנים מפני כוויה.

צמח נוסף אשר נמצא יעיל כנגד ברונכיטיס הינו צמח הטוסילאגו פארפארה. צמח זה מוכר מימי היפוקרטס, אשר אז היה נהוג לעשן אותו.

הסברה היא כי הצמח מרפא מגוון מחלות, אשר ביניהם תחלואים של שיעול ודלקות בדרכי הנשימה. דרכי השימוש בצמח זה הוא שתייה יומיומית של התה אשר אמור לרפא תוך זמן קצר את השיעול. את הצמח, כיתר תרופות הסבתא אפשר להשיג בבתי המרקחת הטבעיים או בבתי טבע המתמחים לכך.

בדרך כלל במקומות אלה אפשר לקבל גם ייעוץ לגבי ההכנה והיעילות. מעבר לצורת התה המופק מצמח זה, אפשר להכין סירופ.

את הסירופ מכינים כאשר מניחים את צמחי הטוסילאגו זה על גבי זה, וביניהם שכבת סוכר. את הסירופ קוברים מתחת לאדמה לתקופה של חצי שנה ואז שותים ממנו באופן יומיומי. סירופ זה הינו יעיל לתקופה של שנה, ויכול להישמר בקירור.

ראו גם:

טיפול נטורופתי נגד ברונכיטיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן