מנועי דיזל גורמים לסרטן ריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סרטן ריאות

סרטן ריאותסרטן הריאות נגרם בעיקר על רקע חשיפה לחומרים מזיקים ומסוכנים, וכיום ידועה רשימה ארוכה של חומרים הגורמים להתפתחות סרטן הריאות, כאשר החומר המוכר ביותר הוא כמובן עשן הסיגריות. לאחרונה, הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן הוסיפה את מנוע הדיזל לרשימת החומרים, ועל פי ההנחיות החדשות גם מנוע הדיזל הוא חומר שעלול להוביל להתפתחות סרטן הריאות.

חשיפה נרחבת בעולם למנועי הדיזל

מנועי הדיזל משמשים כלי תחבורה רבים, כמו מכוניות, משאיות, אוניות ורכבות. מנועי הדיזל נחשבים לחזקים מאוד, ולכן משמשים בעיקר כלי רכב כבדים.

בעבר היה שימוש נרחב במנועי דיזל בקרב נהגי מכוניות פרטיות בגלל מחירי דלק נמוכים, אך כיום מחירי הדיזל גבוהים ורוב הרכבים הפרטיים מונעים על ידי בנזין.

כבר בשנת 1988, מנוע הדיזל היה ידוע כמסרטן אפשרי וסווג בדרגת 2A.

למרות זאת, תעשיית הרכב המשיכה לפתח ולייצר את המנועים האלה, ולא נבחנה תחלופה אפשרית.

אי לכך, כיום רכבים המונעים על ידי מנועי דיזל מהווים נתח גדול מכלי הרכב הנמצאים בשימוש בעולם, ולכן אנשים רבים חשופים לסכנות הרבות כמו התפתחות גידולים ממאירים.

לאור התוצאות הלא מעודדות של המחקרים האחרונים, ניתן להבין את העובדה שבישראל חולים מדי שנה 1500 אנשים בסרטן הריאה שנחשב לקשה ביותר, ואחראי ל-21% ממקרי המוות בגברים ול-10% ממקרי המוות בנשים. ולכן, לאור ההנחיות החדשות, חשוב להבין את הקשר שבין מנועי הדיזל לתמותה, ושינויים מדיניים בנושא הפחתת השימוש בדיזל חיוניים למניעת סרטן הריאות ומחלות ממאירות אחרות.

הקשר בין מנועי דיזל לתמותה

מחקר גדול שבוצע על ידי המכון האמריקני לחקר הסרטן ואסף נתונים של 12 אלף עובדים, הראה שקיים קשר בין פליטת מנועי דיזל לבין תמותה מסרטן הריאות.

על פי המחקר, עובדים שנחשפו לעשן מנועי דיזל היו בסיכון גבוה יותר לפתח את סרטן הריאות לעומת העובדים שלא נחשפו למנועי הדיזל.

מלבד זאת, מחקרים אחרים הראו שחשיפה למנועי דיזל מעלים גם את הסיכון להתפתחות סרטן שלפוחית השתן, ועל פי מומחים לאנשים שנחשפו למנועי דיזל סיכון גבוה בכ-50% לפתח את סרטן שלפוחית השתן.

ראו גם:

רמות גבוהות של פחצן דו חמצני במחלות ריאה

מדוע אסבסט מזיק לריאות שלנו? כל המידע על הקשר בין השניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן