הידעתם כי זיהום האוויר הורג 7 מיליון בני אדם?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אימונותרפיה לטיפול בסרטן הריאות, עד כמה היא יעילה?

זיהום האוויר הורג 7 מיליון בני אדםהערכות חדשות שפורסמו על ידי ארגון הבריאות העולמי במרץ 2014, מדווחות כי בשנת 2012, מתו למעלה משבעה מיליון בני אדם, אחד מכל שמונה מקרי מוות בעולם בסך הכל, כתוצאה מחשיפה לזיהום אוויר.

מציאות זו מהווה נתון שהוא למעלה ממוכפל בהשוואה להערכות קודמות, ומאשרת כי זיהום אוויר כיום הוא הסיכון הגדול ביותר בעולם בהיבטי בריאות הסביבה. הפחתת זיהום אוויר עשויה להציל חיים של מיליוני אנשים.

הערכות חדשות

על פי הנתונים החדשים, קיים קשר משמעותי בין חשיפה לזיהום אוויר ומחלות לב וכלי דם, כגון שבץ ומחלת לב איסכימת, וכן בין זיהום אוויר וסרטן פנימי וחיצוני, זאת, בנוסף לתפקיד זיהום האוויר בהתפתחות מחלות בדרכי הנשימה, כולל זיהומים חריפים ומחלות ריאות חסימתיות כרוניות.

ההערכות החדשות מבוססות על ידע נוסף אודות המחלות שנגרמו באמצעות זיהום אוויר, כמו גם על הערכה טובה יותר של חשיפה אנושית למזהמי אוויר באמצעות השימוש במדידות ובטכנולוגיות משופרות, אשר איפשרו למדענים את היכולת לבצע ניתוח מפורט יותר של סיכונים בריאותיים מהתפשטות דמוגרפית רחבה יותר, הכוללת כיום אזורים כפריים ועירוניים.

לדברי המדענים, הפחתת זיהום האוויר תמנע מחלות כמו גם תפחית את הסיכונים למחלות בקרב נשים וקבוצות פגיעות, וביניהם ילדים וקשישים. נשים וילדים המתגוררים בסביבות שאינן מפותחות ישלמו מחיר כבד כתוצאה מזיהום אוויר בתוך הבית, היות והם מבלים יותר זמן בנשימת עשן ופיח מתנורי פחם וקירות דולפים.

ההערכות החדשות של ארגון הבריאות העולמי מבוססות על נתוני התמותה האחרונים משנת 2012, כמו גם על עדויות לסיכונים בריאותיים כתוצאה מחשיפה לזיהום אוויר.

אומדני חשיפת אנשים לזיהום אוויר חיצוני בחלקים שונים של העולם גובשו באמצעות מיפוי נתונים גלובלי חדש, המשלבים נתוני לווין, מדידות בגובה פני הקרקע, ונתונים אודות פליטת זיהום ממקורות מפתח, כמו גם מודלים של הדמיית הזיהום המרחף באוויר.

גורמי סיכונים משמעותיים יותר מהצפוי

רופאים בארגון הבריאות העולמי סבורים כי הסיכונים מזיהום אוויר גדולים בהרבה מכפי שהיו צפויים בעבר, במיוחד בנוגע למחלות לב ושבץ. לדעתם, הראיות החדשות מסמנות את הצורך בנקיטת פעולה מתואמת על מנת לנקות את האוויר.

לאחר ניתוח גורמי הסיכון, ותוך לקיחה בחשבון שינויים מתודולוגיים, מעריך הארגון כי זיהום אוויר בתוך הבית נקשר ל-4.3 מיליון מקרי מוות בשנת 2012, במשקי בית בהם בישלו הדיירים על תנורי פחם ועץ.

האומדן החדש מוסבר באמצעות מידע טוב יותר בנוגע לחשיפה לזיהום בקרב 2.9 מיליארד אנשים המתגוררים בבתי עץ, או אנשים המשתמשים בפחם או גללים כמקור עיקרי לדלק בישול. ארגון הבריאות מעריך את מקרי זיהום האוויר החיצוני ב-3.7 מיליון מקרי מוות בשנת 2012, שנבעו ממקורות עירוניים וכפריים ברחבי העולם.

זיהום אוויר מופרז הוא לעיתים קרובות תוצר הלוואי של ענפים דוגמת תחבורה, אנרגיה ותעשיית פינוי פסולת. ברוב המקרים, נקיטה בשיטות בראות תהיה גם חסכונית יותר לטווח הארוך, בשל חסכון בעלויות בריאות, כמו גם רווחי אקלים. למגזרי בריאות יש תפקיד ייחודי בתרגום הנתונים כהוכחה מדעית למדיניות איכות הסביבה בנוגע לזיהום האוויר, שיכולה להיות בעלת השפעה לביצוע שיפורים מצילי חיים.

פרסום הנתונים החדשים הוא צעד משמעותי בקידום מפת דרכים עולמית למניעת מחלות הקשורות לזיהום אוויר, והם מהווים צעד מפתח לטיפול ומניעת מחלות הקשורות לזיהום אוויר באמצעות הדרכה המבוססת על המידע והראיות החדשות.

ראו עוד בנושא:

מחקר: עשן עצים עלול לגרום לבעיות נשימה במעשנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן