המלצות לנשימה נכונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפים למשימה נכונהנשימה טובה ונכונה היא מרכיב עיקרי בבניית בריאות טובה, ובכל זאת רבים מאיתנו מבלים את חיינו כאשר אנו נושמים נשימות רדודות מדי אשר עלולות להעלות את רמות הלחץ, ולהפעיל לחץ על הריאות.

החמצן ממלא תפקיד חיוני במערכות הדם והנשימה, ולכן כאשר אנו נושמים, החמצן שנשאף מטהר את הדם על ידי הסרת חומרי פסולת רעילה. נשימה לא סדירה תפגע בתהליך טיהור זה ותגרום לחומרי פסולת להישאר במחזור הדם (כמו למשל פחמן דן חמצני).

כאשר חומרי פסולת רבים מדי נאספים ומתרכזים, העיכול יהפוך לבלתי סדיר, וישאיר רקמות ואיברים שיסבלו מתת תזונה. כך, שבסופו של דבר, צריכת חמצן לא תקינה תוביל לעייפות ומצבי חרדה מוגברת. נשימה לא סדירה במיוחד במצבים מלחיצים, לא רק שהיא גורמת לקשיי התמודדות, אלא גם תורמת להידרדרות הכללית של הבריאות. הוכח כי על ידי שליטה קפדנית בדפוס הנשימה, אפשר להצעיר את מערכות הגוף ולאזן את ההשפעה המזיקה של המתח.

נשימה נכונה ומחלות ריאה

מחלת ריאות חסימתית כרונית, או COPD, משפיעה על יותר מ -12 מיליון מבוגרים אמריקאים. COPD כולל שני סוגים של מחלות ריאות: אמפיזמה וברונכיטיס. חולי COPD יכולים להיות מגוונים בבעיות הנשימה שהם חווים. חלקם עלולים לחוות קוצר נשימה בזמן פעילות גופנית מתונה, בעוד אחרים יהיו זקוקים לחמצן, רק בכדי לחצות את החדר. לרוב, פעילות גופנית, שיקום ריאתי, והפסקת עישון עשויים לשפר את טווח הנשימה, אפילו עבור חולים בעלי קיבולת ריאות קטנה.

ישנם שני תרגילי נשימה עיקריים אשר יכולים לעזור לחולי COPD לשפר את נשימתם. הראשון הוא כיווץ השפתיים בזמן הנשימה. יש אנשים עם COPD אשר חווים קושי מסוים בנשיפה, אשר מגביל את הרחבת הריאות.

נשימה באמצעות שפתיים מכווצות עשויה לווסת בעיה זו. בכדי לבצע זאת, יש לשבת בנוחות ולנשום עמוק דרך האף, לכווץ את השפתיים (לשריקה) ולנשום שלוש פעמים בלי להכריח את האוויר לצאת. טכניקה זו של הסדרת דפוסי הנשימה הינה שמישה ביותר במצבים של קוצר נשימה.

תרגיל שני הוא נשימת סרעפת. טכניקה זו עוזרת לחזק את שרירי הסרעפת, כך שאנשים ישתמשו בפחות אנרגיה כאשר הם נושמים. בכדי לבצע את התרגיל, יש לשכב על הגב עם ברכיים כפופות, יד אחת על החזה העליון ויד נוספת על הבטן. כאשר מתבצעת השאיפה והנשיפה, יש לשמור על החזה שקט ככל האפשר, ולהשתמש בבטן בכדי לנשום. תרגיל זה צריך להיעשות כחמש עד 10 דקות שלוש פעמים ביום.

התנאים לנשימה נכונה

בדומה לאנשים הסובלים מאסטמה ומחלות ריאה אחרות, גם חולי COPD מושפעים מגורמים הנמצאים באוויר ומקשים עליהם את הנשימה. גורמים אלה יכולים לכלול אדים, בשמים חזקים, אבק, עישון פסיבי, והימצאות בסמוך לאתרי בנייה. גורמים אלה עלולים להחמיר את המחלה, בעוד שהימנעות מהם עשויה לשפר את הנשימה ולהועיל למצב הבריאותי הכללי.

מלבד זאת, קושי נשימתי עלול להחמיר במצבים של זיהום ומחלה אחרת, כך שמערכת החיסון נמצאת במצב ירוד.

לכן, יש להימנע ככל האפשר ממצבים אלה באמצעות הרחקת החולים מקום הימצאותם של חולי COPD, ובאמצעות חיסונים עונתיים. שיקום ריאתי ושיפור הנשימה עשויים גם להתרחש לאחר פעילות גופנית עקבית ומסודרת.

ההמלצה לחולי הריאות, למרות הקושי הקיים, היא לבצע פעילות גופנית מתונה אך סדירה, בכדי להעלות את היכולת הנשימתית ואת הקיבולת הריאתית. כאשר קיימת נשימה איטית מדי או רדודה, על החולים להיעזר במסכות ללחץ אוויר חיובי מתמשך כטיפול (CPAP). התאמת הטיפול הספציפי נעשית על ידי הרופא המטפל לאחר שמיעת התלונות ובדיקת החולה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן