מחולל חמצן נייד – מסייע בהקלה נשימתית לחולים במחלת ריאה חסימתית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ריאות

ריאותהשימוש בחמצן טהור לטיפול בחולים הסובלים מבעיות נשימה כרוניות בדגש על מחלת ריאה חסימתית, כבר היה ידוע במאה התשע עשרה. עם זאת, רק בעשורים האחרונים, הצליחו לפתח את מחוללי החמצן הניידים, המאפשרים לעושים בהם שימוש ליהנות מעצמאות מוחלטת ומרמת ניידות גבוהה.

בניגוד לבלוני החמצן, המכילים כמות קבועה של חמצן, הדורשים מילוי אחת לפרק זמן מסוים, בתלות בתדירות השימוש בהם, הרי שמחוללי החמצן לא מכילים כמות קבועה של חמצן.

מחוללי החמצן למעשה שואבים אוויר מהסביבה הקרובה אליהם ובתהליך של דחיסה וסינון, מחלצים ממנו את החמצן ומזרימים אותו דרך צינורית לאפו של המטופל. אי לכך, כמות החמצן שבמכשיר לא יכולה להיגמר וזאת בניגוד לבלוני החמצן המיושנים יחסית. עם זאת, בניגוד לבלוני החמצן, הרי שמחוללי החמצן הניידים זקוקים למקור כוח חיצוני או פנימי שיכול להיות שקע חשמלי או סוללות.

מחולל חמצן נייד לא מיועד עבור אנשים מונשמים או עבור אנשים הסובלים ממחלת ריאות קשה ומתקדמת במיוחד, אלא עבור אנשים הזקוקים להעשרה של האוויר בחמצן, המסוגלים עדיין להתנייד. את מחולל החמצן הנייד ניתן להעלות למטוס, באמצעות מחולל החמצן הנייד ניתן לנהוג במכונית, לטייל ברחוב ועוד.

ההבדלים בין מחוללי החמצן הניידים השונים

נכון ל-2014 ישנו מגוון רחב ביותר של מחוללי חמצן ניידים הנבדלים אלו מאלה בפרמטרים הבאים:

  • מידת הרעש שמייצר המחולל בזמן הפעולה שלו – פרמטר זה משפיע במידה רבה על נוחות השימוש ועל עלות המחולל. מחוללים ניידים שקטים במיוחד לרוב עולים יותר כסף שכן הם מאפשרים למטופל גמישות רבה יותר. מחולל חמצן נייד שלא מייצר רעש רב מאפשר למטופל ללכת למשל לקולנוע או להצגת תיאטרון.
  • משקל המחולל – אמנם כל מחוללי החמצן הניידים קלי משקל, אך עדיין ישנם הבדלים מסוימים בין הדגמים השונים. כך למשל ישנם דגמים השוקלים עשרים וחמישה קילוגרמים אך בהחלט ניתן למצוא גם דגמים השוקלים עשרה קילוגרם פחות ואף למעלה מכך. למעשה ישנם אף מחוללי חמצן ניידים השוקלים פחות מקילוגרם.
  • נפח החמצן לדקה – המכשירים נבדלים אלו מאלה בין היתר בהתאם לנפח החמצן שהם מסוגלים לספק בדקה. כך לדוגמה ישנם מכשירים קטנים מאוד המסוגלים לספק עד שלושה ליטר חמצן בדקה לכל היותר, אך ישנם גם מחוללים המסוגלים לספק גם נפח של עד עשרה ליטר בדקה.
  • אופן ההספקה של החמצן – המכשירים השונים מספקים את החמצן באופנים שונים. כך למשל ישנם מחוללי חמצן ניידים המספקים חמצן באופן רציף, ישנם המספקים חמצן רק בזמן השאיפה, ישנם המספקים פולסים של חמצן רק בתחילת השאיפה ועוד.
  • עלות המחולל – ספקטרום המחירים רחב ביותר, החל ממחוללים שעולים אלפי שקלים בלבד וכלה במחוללים חדישים העולים למעלה מחמישה עשר אלף ₪.

כיצד ניתן להתאים את מחולל החמצן למטופל?

ההחלטה בנוגע למחולל המתאים למטופל צריכה להתבצע תוך שיתוף פעולה מלא עם הרופא המטפל. על מנת לבחור בחכמה ועל מנת להתאים את הדגם למטופל באופן ההולם ביותר, חשוב ליידע את המטופל בנוגע להבדלים בין הדגמים השונים, שחלק מהם פורטו לעיל.

הבחירה בדגם המתאים ביותר למטופל באופן אישי תלויה מאוד במסגרת התקציבית העומדת לרשות המטופל, בהתאם לדרגת החומרה של בעיות הנשימה שלו, בהתאם לצרכי הניידות שלו ועוד.

חשוב מאוד לציין כי ישנן חברות הפועלות בישראל, המספקות שירותי השכרה של מחוללי חמצן ניידים. באופן כזה המטופל יכול להתנסות בשימוש בדגמים השונים ולקבל החלטה בנוגע למכשיר המתאים ביותר באופן מושכל ומתוך ניסיון אישי.

ראו עוד בנושאי טיפול:

טיפול במחלת אסתמה

טיפול בחולי COPD

בחירת הטיפול המתאים – סרטן ריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן