הפסקת עישון באמצעות סיגריה אלקטרונית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפסקת עישון

הפסקת עישוןהשימוש בטבק הוא הגורם האחראי למעל 5 מיליון מקרי מוות בשנה ברחבי העולם. אולם, גורם זה ניתן למניעה, לכן אין זה מפתיע שכאשר מוצר חדש המחזיק בפוטנציאל לסייע בגמילה מעישון, ניתנת לו הזדמנות אפריורית.

מה הן סיגריות אלקטרוניות?

סיגריות אלקטרוניות הם מכשיר המופעל באמצעות סוללות המלאות בניקוטין נוזלי, הנמצא בתמיסת מים ופרופילן גליקול. צורתם מדמה סיגרייה, עם צינור גלילי לבן ומסנן.

הסיגריה מורכבת מגוף חימום הפועל על סוללה שמטרתו היא לאדות את נוזל הניקוטין ותוספים חארים המעניקים טעם. הפרופילן גליקול הופך את האדים לגלויים.

השימוש נעשה באמצעות שאיפה בקצה צינורית הסיגריה. הסוללה מחממת את הניקוטין, ובהמשך נוצרים אדים הנשאפים לריאות. התוצר הסופי הוא תחושה המדמה עישון.

יתרונות השימוש

בניגוד למוצרים המכילים טבק, לא חל איסור על שימוש בסיגריות אלקטרוניות במקומות ציבוריים. במחקר שכלל 40 משתתפים המכורים לעישון, החוקרים הסיקו כי שימוש בסיגריות אלקטרוניות מקל על התשוקה לעישון (לאחר הימנעות מעישון במהלך הלילה).

מחקר נוסף שמנה 50 מעשנים שרצו להפחית את הסיכונים הבריאותיים הקשורים לעישון, אך לא הפסיקו לעשן לחלוטין, הוסק כי חלה ירידה באופן דרמטי בצריכת הסיגריות מבלי לחוות תסמיני גמילה.

בנוסף, כאשר נעשה שימוש בסיגריות אלקטרוניות, ריכוז הניקוטין שנמדד בדם נשאר יציב למדי והרצון להפסיק לעשן נותר ללא שינוי.

עם זאת, תוצאות המחקר הצביעו על עלייה בריכוז הפחמן החד חמצני בדם, דבר אשר אינו מעיד על יתרון על פני סיגריות. מצד שני, חלה ירידה בתופעות לוואי בעת השימוש בסיגריות אלקטרוניות.

במהלך סקר מקוון שנערך בשנת 2010, השתתפו 3587 מועמדים. הדיון הוקדש לשימוש בסיגריות אלקטרוניות והפסקת עישון.

70 אחוזים מהמשתתפים נהגו לעשן בעבר, 61 אחוזים היו גברים וגילם הממוצע היה 41 שנים.

המשתתפים השתמשו בסיגריות אלקטרוניות במשך כשלוש שנים בממוצע. הסיגריות האלקטרוניות הכילו ניקוטין ונעשה שימוש בריכוזים זהים אצל כלל המשתתפים. תשעים ושישה אחוזים מהמשתתפים העידו על הפסקת עישון בעקבות השימוש בסיגריות האלקטרוניות, ואילו 92 אחוזים טענו כי השימוש בסיגריות האלקטרוניות סייע להם להפחית בעישון. מרבית המשתתפים טענו כי השימוש סייע בהתמודדות עם תחושת הצורך לעשן, תסמיני הגמילה והתקפים.

לשיטות נוספות להפסקת עישון לחצו כאן

האם הסיגריה האלקטרונית מסייעת בהפסקת העישון או לחילופין מפחיתה את תדירות העישון?

משתמשים רבים טוענים כי לסיגריה האלקטרונית השפעה חיובית וחלה ירידה בתדירות העישון. אולם העובדות אינן מוכחות. רק ניסוי קליני יקר עשוי לקבוע כמה הסיגריות האלקטרוניות בטוחות ויעילות למעשנים.

סיגריה אלקטרונית עדיפה ממסטיק המכיל ניקוטין כיוון שהיא מדמה את הפעילות הפיסית של העישון.

חסרונות המוצר

במסגרת מחקר שנערך בשנת 2010, פורסם כי המוצר חסר גורמים חשובים כמו אזהרות בריאותיות, תיוג הולם, הוראות שימוש ברורות ועוד.

בנוסף, עורכי המחקר טענו כי נתקלו במקרים בהם היו דליפות מהמוצר. דבר העלול לגרום לחשיפה רעילה של ניקוטין.

במחקר אחר שפורסם בשנת 2011 נמצא כי הסיגריה האלקטרונית השפיעה על תפקוד הריאות כאשר חל שימוש של מעל חמש דקות רצופות.

במהלך המחקר, 40 משתתפים אשר בריאותם תקינה ואינם מעשנים, התבקשו לעשן סיגריה אלקטרונית למשך חמש דקות. בניסוי לקחו חלק שתי קבוצות- קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת. לאחר חמש דקות של עישון, נלקחו דגימות תפקוד ריאות. תוצאות המחקר הראו כי העישון גרם להתנגדות זרימת אוויר פריפריאלית.

סיגריות עשויות להכיל חומרים רעילים. יצרני הסיגריות עד היום לא נדרשו להציג נתוני מחקר קליני, ריכוזי חומרים מזיקים וסוג החומר בו נעשה שימוש.

אזהרות והתרעות אלו אוששו לאחרונה בארה"ב, לאחר שמאות צעירים חלו במחלת ריאות מסתורית ו- 6 מתו, כאשר המחנה המשותף לכולם היה עישון סיגריה אלקטרונית. להרחבה בנושא: מחלה מסתורית עקב עישון סיגריה אלקטרונית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן