טיפול בכל שלבי סרטן ריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שלבי סרטן ריאות

שלבי סרטן ריאותסרטן הריאות נחשב לאחת המחלות הממאירות הנפוצות בעולם. האוכלוסייה הנמצאת בסיכון הרב ביותר לחלות בסרטן ריאות היא אוכלוסיית המעשנים.

ככל שאדם מעשן יותר סיגריות ביום ובמשך תקופה ארוכה יותר, כך עולים הסיכויים שלו לחלות בסרטן הריאות, במיוחד בשילוב גנטיקה השמה אותו בסיכון גבוה יותר. כיצד מאובחן סרטן הריאות? מהם שלבי המחלה ומהן דרכי ההתמודדות והטיפול בה?

גורמי הסיכון לסרטן הריאות

עישון: עישון סיגריות התגלה כגורם הסיכון המשמעותי ביותר לחלות בסרטן הריאות. כ- 90% מן החולים בסרטן הריאות הם אנשים מעשנים. ככל שהעישון נמשך שנים רבות יותר כך הסיכון עולה. נראה כי מרבית החולים בסרטן ריאות הם מעל גיל 65. בעשן הסיגריות נמצאים חומרים הנקראים קרצינוגנים המשפיעים על מחזור חלוקת התא. על פי הערכות, הנזק שנגרם מעישון מריחואנה דומה לזה של סיגריות. הנזק הנגרם בעקבות עישון מקטרת או סיגרים הוא נמוך יותר אך עדיין בהחלט קיים.

עישון פסיבי: גם אם אינכם מעשנים באופן אקטיבי אך נחשפים באופן קבוע לעשן סיגריות אתם נמצאים בסיכון לחלות במחלה, גם אם בסיכון נמוך יותר מן המעשנים האקטיביים.

גורם סיכון נוסף הוא חשיפה רבת שנים לגז הראדון או לאזבסט, במיוחד בקרב מעשנים.

סוגי סרטן הריאות

סרטן הריאות מתחלק לשני סוגי סרטן עיקריים המתנהגים באופן שונה ומגיבים לטיפולים באופן שונה. סוגים אלה הם סרטן ריאה של תאים קטנים וסרטן ריאה של תאים לא קטנים. האחרון מהווה כ- 85% מכלל מקרי סרטן הריאות.

סרטן מסוג תאים קטנים מתפשט במהירות ונגרם כמעט באופן בלעדי מעישון. סרטן של תאים לא קטנים מתחלק לשלושה סוגים: קרצינומת תאים קשקשיים, שהוא הנפוץ ביותר, אדנוקרצינומה הנחשב גם הוא שכיח יחסית וקרצינומת תאים גדולים שהוא נדיר יותר.

שלבי סרטן ריאות

סרטן ריאה של תאים לא קטנים נחלק לארבעה שלבים:

  • שלב 1: גידול מקומי שלא התפשט לבלוטות הלימפה. מבחינים בשלב זה בין שני מצבים: גידול שהיקפו עד 3 ס"מ, וגידול שהיקפו 3-5 ס"מ.
  • שלב 2: מתחלק גם הוא לשני חלקים: האחד, כשהגידול קטן והיקפו פחות מ- 3 ס"מ אך בלוטות הלימפה נגועות והשני- היקף הגידול גדול מ- 5 ס"מ או מערב חלקים סמוכים כמו בלוטות הלימפה, סרעפת ועוד.
  • שלב 3: גידול שהתפשט וחדר לאיברים אחרים סמוכים לריאות או בלוטות לימפה מרוחקות.
  • שלב 4: גידול שחדר לריאה השניה או הגיע לאיברים מרוחקים.

טיפול בסרטן הריאות

ישנן מספר אפשרויות לטיפול, תלוי בשלב בו התגלתה המחלה. בשלב מוקדם של המחלה ניתן לטפל באמצעות טיפול כירורגי בו מוסרת הרקמה הגידולית מהתא. בשלבים מתקדמים יותר ניתן טיפול כימותרפי בו תוקפת התרופה את התאים הסרטניים.

טיפול נוסף הוא טיפול באמצעות קרינה. טיפול נוסף הוא טיפול מוכוון מטרה בו משתמשים בסרטן של תאים לא קטנים. היתרון של טיפולים אלה הוא שישנה אבחנה בין תאים סרטניים לתאים תקינים והפגיעה היא בתאים הסרטניים בלבד.

 

אולי יעניין אותך גם:

אימונותרפיה לטיפול בסרטן הריאות, עד כמה היא יעילה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן