מחלה מסתורית עקב עישון סיגריה אלקטרונית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

במשך הרבה מאוד שנים, מוצרי עישון היו מוצר סטנדרטי, לא טכנולוגי ולא מודרני. סיגריות, סיגרים ויתר מוצרי העישון הצריכו טבק, מצית או קופסת סיגריות' ואז נולדו המוצרים האלקטרוניים. סיגריות אלקטרוניות הלכו וכבשו נתח שוק, בהציען חלופה לעישון הרגיל. ברעיון שונה לגמרי, במקום להכניס עשן לריאות, משתמשים בנוזלי אידוי.

על פי היצרנים, מדובר בחלופה הרבה יותר בריאה, הרבה יותר נכונה והרבה יותר הגיונית. ובעוד הממסד הרפואי חלוק בדעתו בעניין זה, הופיעה פתאום מחלה מסתורית חדשה. מחלה שגם אם לא ברור עדיין מהלכה, ככל הנראה היא קשורה קשר הדוק לסיגריה אלקטרונית

דלקת ריאות מסתורית

עד כה, לא נמצאו עדויות לאותה מחלה מסתורית, בישראל, זאת למרות שמוצרי אידוי בהחלט כבר "עשו עליה" ונפוצים גם בארץ. על פי רופאים שנחשפו לתופעה, המחלה המסתורית הינה סוג של דלקת ריאות. חשוב להדגיש כי יש סוגים שונים של תצורות למחלה ודבר אחד ברור למעלה מכל ספק – אין מדובר במחלה מדבקת, אין מדובר בהשפעה של וירוסים או חיידקים.

כפי הנראה, חומר אחד או חומרים מסוימים שנשאפים במהלך העישון (ולמעשה, האידוי) הם שמהווים קטליזטור למחלה. הגם שאין מדובר במגיפה עולמית, בהחלט מדובר בדבר מדאיג. 

כל החולים – צעירים

ידוע כי עישון של סיגריות ומוצרי טבק איננו עניין בריא, אך תחלואה הנובעת מעישון "רגיל" נוטה להתפתח לאורך שנים רבות. לגבי אידוי, מדובר בטרנד חדש למדי, שלא לגמרי ברורה ההשפעה לאחר עשר, עשרים או שלושים שנות שימוש. ולגבי המחלה המסורתית ברור למעשה דבר הפוך. ברור כי ההשפעה נגרמת לאחר תקופת שימוש שאיננה ארוכה בעליל. על פי גורמים בארצות הברית, שם החלו לחקור את הנושא ברצינות, כל החולים הינים צעירים בגילאי העשרים. 

האמריקאים, המודאגים מאוד מהעניין, ממליצים בשלב זה לנסות ולהימנע ממוצרי האידוי. לא ידוע על גורם כזה או אחר אשר גורם לאנשים מסוימים לחלות. לא ברור אם אפשר לתלות את האשם אך ורק במוצר האידוי או שאולי יש משהו גנטי או ביולוגי אשר מעמיד את המשתמש בסיכון. יתכן שמדובר בשילוב של שני הדברים. 

תסמינים – מבחילה ועד סכנת חיים מוחשית

הממצאים שנאספו על כה מגלים כי תסמיני המחלה דומים בחלקם למחלות ריאות ידועות. למשל, קושי לנשום ונשימה שורקנית. לעיתים בחילות וכאבים באזור החזה, תשישות ותחושה המלווה מחלות חום. בעת הנוכחית, מאושפזים כ-500 איש, חלקם הגדול בארצות הברית. נרשמו גם כמה מקרי פטירה ואחוזים ניכרים של צעירים מתמודדים כעת עם סכנת חיים. 

מומלץ, לכל מי שעושה שימוש בסיגריה אלקטרונית לגלות ערנות. במידה וחשים שינוי כלשהו במצב הבריאות, אם מרגישים באחד או יותר מהסימפטומים הללו, לחדול מיד מהשימוש ולפנות לרופא. 

האם סיגריה אלקטרונית מסוכנת?

הציבור התוהה לגבי המחלה מבקש לדעת האם יש סיגריות אלקטרוניות מסוימות, אשר נחשבות מסוכנות. למעשה, לא הסיגריה עצמה מהווה בעיה אלא ככל הנראה, חומרי האידוי. בשלב זה, תולים המדענים את האשם בחומרים שומניים או בויטמינים שאינם אמורים להישאף לריאות. 

חלק מהמעשנים, ככל הנראה עשו שימוש גם בחומרים החשודים כסמים או בתערובת של טבק – סמים. זאת ועוד, תופעה זאת שלא הייתה קיימת בעבר, אפשרי שנולדה בשל אלתורים שונים. נמסר כי ברשת נפוצו הסברים לגבי הכנה של נוזלי אידוי "תוצרת בית". 

בשלב זה לא נאסרו מכירות של סיגריות אלקטרוניות, אך אם בוחרים להשתמש, מומלץ להשתמש אך ורק במוצרים מחברות מורשות. כמו כן, כדאי להתעדכן בפרסומים נוספים, לאחר שהנושא ייחקר עד תום. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן