סימפטומים של דלקת ריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דלקת ריאות חריפה

דלקת ריאות חריפהחומרת המחלה מתבססת על סוג הפתוגן ומצבו הכללי של החולה, כאשר חולים עם מחלות רקע קשות נוטים לפתח דלקות ריאה חמורות יותר מאשר חולים בריאים.

החולה הסובל מדלקת הריאות מופיע בדרך כלל עם שיעול טורדני, חום גבוה וקשיי נשימה רבים. כאשר מדובר בילדים, ניתן להבחין באי שקט ובכי רב.

במבוגרים, יכולת הנשימה שנפגעה מתבטאת בעייפות רבה וסימנים נלווים נוספים, והחולים מתלוננים שהם "מרגישים חולים".

סימני דלקת הריאות מחמירים ללא טיפול מתאים, ועלולים אף לגרום לצורך באשפוז לשם מתן חמצן.

אי לכך, חשוב לפנות לרופא מוקדם ככל שניתן, כאשר הסימנים עדיין מינימליים ואפשר לטפל בהם בבית.

הסימנים האופייניים של דלקת ריאות

חולים הסובלים מדלקת ריאות מתאפיינים בדרך כלל עם חום גבוה וסימנים נשימתיים. הסימנים העיקריים של דלקת ריאות הם:

  • חום – רוב החולים עם דלקת ריאות מגיעים אל הרופא עם חום גבוה, של מעל 39 מעלות. בדרך כלל החום מתלווה להזעה וצמרמורות, וגורם לתחושה כללית רעה מאוד. במקרים של חום גבוה ניתן לטפל בקלות על ידי תרופות להורדת חום, כמו אקמול או נורופן. בדרך כלל החום יורד כתוצאה מהטיפול והמצב הכללי משתפר.
  • שיעול – השיעול הוא סימן מרכזי של דלקת הריאות, ומצביע על התהליך הדלקתי התופס את רקמת הריאה. תהליך השיעול הוא דרכו של הגוף להוציא גופים זרים ממערכת הנשימה, ובמקרה זה מדובר בליחה, תאי דלקת, חיידקים ונגיפים. השיעול יכול להיות יבש או פרודוקטיבי (ליחתי), ובמקרים שונים גם יכול להופיע שיעול דמי. כאשר השיעול טורדני מאוד ולא פוסק, ניתן להשתמש בתרופות שונות להקלה על השיעול, בעיקר כאשר הוא לא חולף ומפריע לתהליך הנשימה התקין.
  • קוצר נשימה – רוב החולים הסובלים מדלקת ריאות מתלוננים על קוצר נשימה. במקרים אלה החולים מתנשמים מאוד וקצב הנשימה גבוה ומצביע על הפגיעה בריאות. במקרים חמורים, קוצר הנשימה החריף מונע דיבור שוטף ומאפשר להוציא מספר מילים בלבד לפני ש"נגמר האוויר". כאשר מדובר בקוצר נשימה קשה, עלול להופיע כיחלון, רמת ריווי החמצן בדם יורדת והחולים נעזרים במסיכת חמצן על מנת להקל על נשימתם. תהליך זה מעיד על מצב קשה, ודורש כמובן אשפוז לשם השימוש בחמצן ומתן אנטיביוטיקה דרך הוריד עד שהמצב מוקל.
  • כאב – במקרים שקרום הצדר (הפלאורה) מעורב בתהליך הדלקתי עלול להופיע כאב במהלך הנשימה. קרום הצדר הוא קרום שעוטף את הריאות, וכאשר הוא מעורב בתהליך דלקתי מופיע כאב אופייני בזמן שאיפת האוויר. זהו כאב חד וממוקם, המתגבר בזמן שאיפה ומוקל במנוחה. בניגוד לכאב חזה על רקע התקף לב, הכאב בדלקת ריאות טיפוסי מאוד ולא מחשיד על היארעות מחלת לב.
  • סימנים של מערכת העיכול – כ-20% מהחולים מפתחים סימנים שונים בנוסף לסימנים הנשימתיים, כמו בחילה, הקאות ושלשולים. במקרים אלו אין להתבלבל ולחשוב שמדובר בקלקול קיבה או מחלת עיכול אחרת ויש להגיע לאבחנה מלאה ולטפל כמובן במחלת הריאות שהובילה לסימנים המדוברים.

סימנים נוספים

מלבד הסימנים האופייניים שצויינו, דלקת ריאות יכולה לגרום גם לסימנים נוספים כמו עייפות, כאבי ראש, כאבי שרירים וכאבי מפרקים. מלבד זאת, המחלה יכולה לגרום לטכיקרדיה (עלייה בקצב הלב) הנובעת בעיקר מהבעיה הריאתית. אלו סימנים כלליים המעידים על נוכחות המחלה וחולפים במהרה לאחר תחילת הטיפול המתאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן