שיטה חדשה לטיפול בנפחת הריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נפחת

נפחתחולים בנפחת הריאות סובלים מאוד מקשיי נשימה על בסיס יום יומי. סימני המחלה נגרמים בעיקר בגלל התרחבות הריאות ועליה פתולוגית של נפח הריאה, אשר גורם לבעיות נשימה קשות ביותר.

קיימים מספר סוגי טיפולים אשר באופן אגרסיבי ביותר מקטינים את נפח הריאה (המוגדל עקב הנפחת) ועוזרים בכך להקלה על הסימפטומים ושיפור תהליך הנשימה.

עד לפני מספר שנים, הטיפול המקובל היה כריתת הריאה בניתוח. תהליך זה הביא להקטנה של נפח הריאה ושיפר את יכולת החולים לנשום.

הבעיה הגדולה בפרוצדורה הזו הייתה סיבוכים רבים שאף הגדילו תמותה, וטיפול זה אינו מומלץ לכל החולים.

מלבד הניתוח, קיימת שיטה נוספת הכוללת שימוש בשסתומים חד כיווניים. באמצעות השימוש בשסתומים, האוויר לא נכנס לריאות אלא רק יוצא מהן, ולכן השסתומים אמורים להביא לשיפור המצב. אך גם השסתומים אינם נחשבים לטובים במיוחד, והטיפול בעזרתם לא נחשב ליעיל.

הטיפול באמצעות דבק ביולוגי

אחת השיטות החדשניות לטיפול בחולה נפחת הוא על ידי שימוש בדבק ביולוגי. מדובר בחומר סינתטי אשר מוכנס אל הריאות, ממלא את דרכי האוויר וגורם לצמצום נפח הריאה. הדבק הביולוגי גורם להופעת תגובה דלקתית שמובילה לתהליך אשר מצמצם את חלקי הריאה העליונים.

אי לכך, חולי הנפחת נהנים מנפח ריאה קטן יותר העוזר להם באופן משמעותי להקטנת הסימפטומים ולתהליך הנשימה.

תוצאות מצוינות לטיפול חדשני

הטיפול החדיש נוסה בישראל על ידי פרופ' מרדכי קרמר מבית החולים בילינסון, ולאחריו נצפה שיפור ניכר ביכולת הנשימה של החולים.

בעוד יכולת הנשימה של חולים ממוצעים במחלת הנפחת היא כ-30%, לאחר הטיפול תפקודי הנשימה עלו לכ-45-50%.

יש לציין שהטיפול לא מרפא את החולים ממחלת הנפחת, אלא משפר בצורה משמעותית את מצבם ועוזר להקלה על הסימפטומים ולשיפור תהליך הנשימה. בזכות הטיפול, התקדמות המחלה נעצרת ותוחלת החיים של החולים עולה.

הרופאים המטפלים בדבק הביולוגי מסכימים על כך שהטיפול יכול לדחות השתלת ריאה ב-5-10 שנים, ולעזור בכך לחולים רבים.

מהלך הטיפול

לטיפול באמצעות דבק ביולוגי מספר שלבים:

  • הערכת מצב והחלטה על הטיפול – הטיפול מתחיל בהערכת מצב הריאות של החולים, אשר מתבצע על ידי בדיקת CT, מיפוי ריאות ובדיקת מאמץ. לאחר הבדיקות, הרופאים המטפלים מבינים אילו חלקים בריאות נפגעו בצורה הקשה ומהו המיקום שהכי יתאים להזרקת הדבק הביולוגי.
  • ברונכוסקופיה ושימוש בדבק – השלב הבא הוא ביצוע ברונכוסקופיה (בדיקה בה מוכנס מכשיר הנקרא ברונכוסקופ אל הריאות), הגעה לאיזור המדוייק והזרקת הדבק.
  • התאוששות – לאחר סיום התהליך האורך כ-20 דקות, מופנים החולים לחדש ההתאוששות ותוך מספר שעות משוחררים חזרה לביתם. מספר ימים לאחר הטיפול עלולים להופיע חום וכאבים, אשר מוקלים על ידי טיפול במשככי כאבים. מלבד זאת, הטיפול בדבק ביולוגי לא כולל תופעות לוואי חמורות או קשיי התאוששות ונחשב ליעיל ונוח.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול בדבק ביולוגי מתאים בעיקר לחולים שסובלים מהרחבת נפחי הריאה בחלקים העליונים.

כאשר מדובר בחולים הסובלים מנפחת מפושטת, אשר גורמת להרחבת נפחי הריאה בכל חלקי הריאות הטיפול יעיל במידה מועטה. ולכן, חשובה ההערכה המוקדמת וההחלטה לגבי הטיפול, שעוזר ומשפר איכות חיים לכשליש מחולי האמפיזמה.

כמו כן, מדובר בטיפול יקר ומסובך, שאינו מצוי בסל התרופות ולכן כיום משתמשים בו לחולים מורכבים וקשים בלבד.

הטיפול החדיש מאושר כבר על ידי ארגון הבריאות האירופי ויקבל בשנה הבאה גם את אישור ה-FDA, ונותן תקווה רבה לחולים ולרופאים רבים ובהחלט יכול להעניק עתיד טוב יותר עבור חולי האמפיזמה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן