מהן הזכויות שמגיעות לחולי סרטן ריאות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויותזה עלול לקרות לכל אדם, בכל שלב בחיים. במהלך נסיעת בוקר לעבודה, במהלך ארוחת צהריים, בנסיעה חזרה הביתה, או לפני שהולכים לישון. כאב או תחושת חולי שאינה מוסברת, המופיעה במפתיע. בהמשך, ולאחר ביקור אצל הרופא, מגיעה הבשורה המרה – אובחנתם כסובלים מסרטן ריאות, ומרגע זה, העולם שהכרתם משתנה כליל, ואתם נכנסים לעולם אחר, עמוס במונחים ובאבחנות רפואיות, שיש להסתגל אליהן במהירות.

במרבית המקרים, אבחון סרטן ריאות באדם הינו מהלומה לא פשוטה. על החולה להתמודד מצד אחד עם המחלה הפיזית והטיפולים הכרוכים בה, ומצד שני עם הקושי הנפשי להתמודד עם המחלה ועם המשמעויות שלה. רבים מהחולים אשר אובחנה אצלם המחלה, מתקשים להמשיך ולהתנהל כשורה במהלך חיי היום יום, מה שמשליך גם על יכולתם להמשיך ולהשתכר לפרנסתם, ולעיתים אף מוביל לעזיבת מקום העבודה, במוקדם או במאוחר. אחרים עושים כל מאמץ לחזור לעבודה לאחר תקופת טיפולים.

אם חזרת לעבודה, ואם לא – כדאי לעצור רגע ולבחון מהן הזכויות הרפואיות שלך.

 חולי סרטן ריאות – מגיעות לכם זכויות רפואיות!

זכויות רפואיות לחולי סרטן הריאות קיימות בכמה גופים: ביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות ביטוח וקרנות הפנסיה. על מנת ליהנות מזכויות אלו, על החולה לפנות למוסד הרלוונטי המופקד על מימוש זכויות החולים בסרטן הריאות והוצאתן לפועל. בהמשך, החולה יזומן להתייצב בפני ועדה רפואית, אשר מתפקידה לקבוע מהו היקף הפגיעה במצבו הרפואי כתוצאה מהמחלה, ובפרט, מהי הפגיעה בכושר השתכרותו מעבודה. בהמשך, הפונה עשוי להיות זכאי לזכויות הרפואיות הבאות:

  • קצבת נכות כללית – לאנשים שעקב מצבם הרפואי נפגע כושר עבודתם.
  • קצבת שירותים מיוחדים – תוספת לקצבת הנכות הכללית למי שזקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בביצוע פעולות היום יום (רחצה, אכילה וכדומה)קצבת ניידות – למי שיש ליקויים ברגליים המגבילים אותם בניידות
  • שיקום מקצועי – במידה והחולה מנוע עקב מצבו הרפואי להמשיך ולעסוק בעיסוקו הקודם הביטוח הלאומי עשוי להציע לו הכשרה מקצועית על מנת להשתלב מחדש בשוק העבודה.
  • פטור מתשלום מס הכנסה – לאנשים הסובלים מנכות רפואית של למעלה מ-90%.
  • זכויות חשובות מגיעות גם לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברים בקרנות הפנסיה. ביטוחי חיים ובריאות עשויים להקנות זכויות נוספות למי שחלה בסרטן הריאות. התקנונים של קרנות פנסיה כוללים סעיפים המקנים פיצוי וסעד לחולים אלו, לרבות כאלה הסובלים מפגיעה בכושר העבודה. פיצוי עבור אובדן כושר עבודה הינו פיצוי משמעותי כלכלית וחשוב להכיר אותו, ייתכן שינתן באופן זמני או קבוע בהתאם למצב הרפואי.
  • במקרים מסוימים, מחלת סרטן הריאות מוכרת כפגיעה בעבודה, כאשר יש קשר סיבתי בין סוג העבודה ואופיה לבין המחלה היא תוכר כמחלת מקצוע. הכרה כזאת היא בעלת משמעות כלכלית רחבה ביותר. סרטן ריאות יכול לנבוע מהרבה גורמים לרבות חשיפה לאסבסט, חומרים מסוכנים ועוד.

כיצד ניתן לממש זכויות אלו?

קיימות 3 דרכים למימוש הזכויות המפורטות לעיל:

  • שיטת "עשה זאת בעצמך" – לחולים במצב אקוטי ישנו מסלול ירוק העשוי לסייע במימוש זכויות באופן מהיר. עם זאת, יש לזכור כי במקרים רבים, הליך מימוש הזכויות מול המוסד לביטוח לאומי בפרט, ומשרדי הממשלה ככלל, הוא הליך איטי ומסורבל. כמו כן יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל במקרה של סרטן ריאות בשלב הראשון יתנו המוסדות השונים החלטה זמנית ולא קבועה, כך שיהיה על החולה לאחר מספר חודשים להתחיל את הטיפול מחדש..
  • פנייה אל גופים המסייעים במימוש זכויות רפואיות – הגופים נבדלים זה מזה. יש המלווים את הטיפול בצוות רפואי ובחוות דעת רפואיות , ויש כאלו שנותנים שירות חלקי שאינו כולל חוות דעת רפואית.

אולי יעניין אותך גם:

אימונותרפיה לטיפול בסרטן הריאות, עד כמה היא יעילה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן