טיפול בחדרי מלח נגד מחלות ריאה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חדרי מלח

חדרי מלחהטיפול בחדר מלח למגוון בעיות באופן כללי, ובעיות נשימתיות באופן ייחודי, הינו חדשני ומשלים לטיפול המקובל ברפואה הקונבנציונלית. הסברה אומרת כי שיטה זו התפתחה עקב הכורים האוקראינים אשר גילו כי אינם חולים במחלות נשימתיות, עקב עבודתם במכרה מלח.

חדרי המלח הנבנים כיום מכילים מלח טבעי ונבנים על פי צורה מיוחדת וסטרילית אשר מבקרת את התנאים הפנימיים.

הילדים או החולים אשר יושבים בחדר המלח, בצורה חווייתית ונעימה שואפים את המלח, אשר עוזר בדילול הליחה והוצאתה מהריאות.

כמו כן, חדרי המלח מטפלים במגוון בעיות נשימה וריאות החל מאסתמה וכלה בסיסטיק פיברוזיס ויכולים למנע מצבי דלקת מבעוד מועד.

מעבר לכך, הרופאים הממליצים טוענים כי חדרי המלח, טעונים באנרגיה רבה, כך שכל הגוף נהנה מחוויה זו, כך שאפשר להקל גם על תסמיני עייפות, לחץ וחרדה.

הרעיון העומד מאחורי חדרי המלח

טיפול בחדרי מלח, נקרא גם speleoroom, והוא מבוסס על שאיפת חלקיקי מלח סלעים בלבד. החלקיקים הנשאבים למערכת

הנשימה הינם קטנים ולא נראים. שאיפה של נתרן כלוריד, מאפיין טיפולים רבים אשר מסייעים למערכת הנשימה (כמו למשל באינהלציות), ולכן נמצא כיעיל ביותר למטרה זו.

לכן לא נעשה שימוש במלח ים או סוגי מלחים אחרים. המלח, גורם להוצאת הנוזלים מהריאות (עקב האפקט האוסמוטי) ומצליח גם למנוע התפשטות זיהומית בדרכי הנשימה.

החדר עצמו בנוי מלבני מלח ולפעמים אף מפזרים על הרצפה הררי מלח. הנשימה הנעשית בחדר זה כוללת את כל מרכיבי המלח, ומפעילה את פעולתה.

בזכות הסטרילזציה המאפיינת חדרים אלה, הם נקיים ממזהמים שונים, עובדה אשר יכולה לסייע למערכת החיסון במלחמה כנגד דלקות ריאות שונות.

מעבר למטרות אלה, יש לישיבה בחדר המלח אפקט מרגיע מבחינה רגשית, מכיוון שהוא מנותק מהעולם ומלא באוויר נקי ובריא.

שיטת הטיפול

הטיפול בחדרי המלח הינו עצם הישיבה בחדר זה ותו לא. בדרך כלל החדרים מצוידים בכורסאות נוחות, לפעמים בטלוויזיה, ובספרים ומשחקים שונים לילדים.

החדר, אשר הינו לבן, ובעל ריח מיוחד, משרה אווירה נעימה ומרגיעה, במיוחד כאשר מושמעת בו מוסיקה רכה ומלודית.

ההמלצה היא לטיפול ארוך טווח הכולל מספר ביקורים בחדר זה, בדרך כלל לישיבה של מחצית השעה עד שעה. על פי ממצאי היעילות, נמצא כי 14 מפגשים יכולים לסייע ולעזור בבעיות נשימה וריאות.

שיטת טיפול זו נמצאה יעילה מכיוון שאפשר להשיג תוצאות כבר לאחר מספר טיפולים מצומצם. כמו כן, שיטה זו מתבססת על טיפול טבעי לחלוטין ללא שימוש בתרופות, כימיקלים או מוצרים בעלי תופעות לוואי כלשהן. לכן ניסיון זה, כטיפול משלים, יכול להועיל לחלים רבים.

עם זאת, חשב לדעת כי מטפלים קונבנציונליים רבים שוללים את סוג הטיפול הזה, מכיוון שהם טוענים כי אין מספיק עדויות מחקריות עדיין, לגבי יעילותו ובטיחותו לטווח הארוך.

המטפלים בחדרי המלח

מכיוון שחדרי המלח נחשבים כחלק ממערך הטיפול ההוליסטי, אין עליהם בקרה או שליטה ממשרד הבריאות. עם זאת, לכל טיפול, מוצמד מלווה, אשר אינו רופא, אלא על ידי מטפל מומחה בשיטה זו.

המטפל אמור להתאים למטופלים את אורך הטיפול הספציפי המתאים להם, ולנסות לענות על צורכיהם האישיים. ההמלצה היא לוודא לפני תחילת הטיפול את זהות המטפל וניסיונו ומקצוענותו בתחום.

יש להימנע מלטפל ולשבת בחדרי מלח בזמן חום או דלקת, עקב החשש להחמרתם. על המטופל להיות בריא מבחינה פיסיולוגית ככל האפשר, בכדי להתחיל טיפול זה. לילדים, אורך הטיפול וזמן הישיבה המומלץ יהיה קצר יותר מאשר זה של מבוגרים עקב נשימתם המהירה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן