האם צריכת יוגורט וסיבים תזונתיים עלולה להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הריאות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האם צריכת יוגורט וסיבים תזונתיים עלולה להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הריאות?

יוגורט נחשב לאחד ממוצרי החלב הפופולריים והאהובים בארץ. סיבים תזונתיים מהוויים מקור טוב שמסייע לתהליכי העיכול ושומר על הרגשה של שובע. אך בנוסף לכך, עולה כיום הטענה כי יוגורט וסיבים תזונתיים עשויים לשמור על הבריאות שלנו בצורה מפתיעה למדי. בדקנו האם אכן צריכה של יוגורט וכן גם סיבים תזונתיים יכולה להועיל, ולהקטין את הסיכון לחלות בסרטן הריאות.

המחלה הנפוצה שנחשבת לקטלנית ביותר

אין חולק על כך שסרטן ריאות הינו נפוץ ביותר. למרות שהמודעות לנזקי העישון גבוהה מאי פעם, עדיין נוספים מאות רבות של חולים לסטטיסטיקה בארץ, בכל שנה ושנה. סוג זה של סרטן נחשב למסוכן וקטלני ביותר. הוא בא לידי ביטוי בין היתר בשיעולים כרוניים, קוצר נשימה, לחץ וכאבים באזור החזה, נשימה שורקנית, השפעה אפשרית על מיתרי הקול (קול צרוד). ככלל, הריאות נעשות יותר רגישות, הן מתפקדות הרבה פחות טוב, מפתחות דלקות, מופיע כיח ועוד. חשיפה לחומרים שונים, בעיקר סיגריות ומוצרי טבק, אזבסט אך גם אחרים מעלים מאוד את הסיכון למחלה. זמינותם של מאכלי חלב, יוגורט וסיבים תזונתיים ראויה להדגשה, לאור הסיכוי שלהם להועיל להפחתת מספר החולים. אך מה בדיוק אומרים על כך המדענים? מספר מחקרים שנערכו סביב העולם שופכים אור מעניין בנושא זה.האם צריכת יוגורט וסיבים תזונתיים עלולה להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הריאות?

מה מחקרים מדעים אומרים על הקשר בין תזונה לבין סרטן הריאות?

סקירה מקיפה שפורסמה בכתב עת רפואי התבססה על עשרה מחקרים שנערכו במדינות רבות סביב העולם. סך משתתפי המחקרים הללו עולה על מיליון אנשים. מדובר, אם כן, על מחקרים מדעיים מדוקדקים, שבוצעו לאורך כשמונה שנים בקירות. במשך תקופה זו כ-19 אלף איש מבין הנבדקים חלו בסרטן ריאות. המדענים ניטרלו גורמים אחרים שמשפיעים על הסיכוי לחלות. בין היתר למשל עישון. כך ניתן היה לבדוק מהי ההשפעה של היבטים תזונתיים. והדגש הושם הפעם על יוגורט מצד אחד ועל סיבים תזונתיים מצד שני.

כיצד התזונה משפיעה?

החוקרים מצאו דבר מה מעניין ביותר. צריכה של מנה או שתיים יוגורט ביום (80 – 120 גרם לערך) הביאה לירידה גדולה למדי בסיכון לחלות בסרטן ריאות. בממוצע, גברים צרכו פחות יוגורט מנשים אך התוצאות היו נכונות לשני המינים. לעומת אלה שלא נהגו לאכול יוגורט בקביעות או צרכו אך ורק מנות קטנות ולעיתים רחוקות, חלה ירידה של ממש בסיכון. קרוב ל-20 אחוז סיכון מופחת לחלות בסרטן המסוכן. גם השפעה של צריכת כמות נכבדה של סיבים תזונתיים הביאה לתוצאה די דומה, פחות או יותר. כמו כן, נבדק השילוב. נמצא כי הנבדקים שנהגו לאכול די הרבה יוגורט וגם שילבו בתזונתם סיבים תזונתיים נמצאו בסיכון מופחת ביותר מאשר 30 אחוזים!

האם שמירה על חיידקי מערכת העיכול שומרת עלינו?

ההשפעה המשולבת של יוגורט וסיבים תזונתיים עוברת, ככל הנראה דרך מערכת העיכול. יוגורט מכיל חיידקים ידידותיים, התומכים במערכת העיכול האנושית. יחד עם זאת, מחקרים עדכניים מסבירים כי להשפעת החיידקים הללו על הבריאות הכללית יש הרבה מאוד ראיות. סיבים תזונתיים, שמצויים במזונות רבים מן הצומח, מספקים סביבה נוחה לשגשוג עבור החיידקים הפרו ביוטיים. כלומר, השילוב בין יוגורט לבין סיבים תזונתיים מעניק מצע אופטימלי לרבבות החיידקים אשר מצויים באופן טבעי במערכת העיכול. לכך, יש השפעות משולבות, על העיכול, על מערכת החיסון, על בריאות הלב, וכעת – גם על הגנה מסוימת, מפני הסיכון לחלות בסרטן הריאות. עורכי המחקר מדגישים כי התועלת הבריאותית מושגת גם בקרב מעשנים. עם זאת, עדיף כמובן לנסות להתרחק מהרגל מזיק זה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן