ניסיון הפחתת תמותה מסרטן הריאה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האם צריכת יוגורט וסיבים תזונתיים עלולה להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הריאות?

מחקרסרטן ריאה הינו בין המחלות הקטלניות ביותר הקיימות. לפיכך, נעשים מאמצים כבירים על מנת לנסות למנוע את התחלואה. מחקרים רבים מנסים למצוא קשרים ביו גורמי הסיכון לבין התפתחות המחלה. מחקר חדשני, אשר פורסם בכתב עת יוקרתי, התיימר למצוא את הפתרון למחלת סרטן הריאה ולמנוע 12,000 מקרי תמותה בשנה.

המחקר גורס כי המניעה תתאפשר באמצעות בדיקות CT  במינונים נמוכים לקבוצת הסיכון למחלה זו, מקרב המעשנים.

סקירה מוקדמת אשר תוכל לסייע בהורדת אחוזי התמותה, תוכל לסייע למערכת הבריאות כולה אשר מנסה להפחית את יוקר הטיפול במחלה, לפעמים לאורך שנים רבות.

מטרת המחקר הייתה לעודד סקירה מוקדמת לאנשים הנמצאים בקבוצת סיכון. מעבר לכך, יש לשקול את מחיר עלות התועלת לכל מטופל באופן ספציפי, לצילום CT, על כל יתרונותיו וחסרונותיו.

יתרונו של צילום ה CT, נבדק לאור העובדה כי מחקרים קודמים הוכיחו שצילום רנטגן אינו יכול למנוע את מקרי המוות הללו, גם כאשר הוא נעשה בקרב מעשנים. התמותה מסרטן הריאה, הראו המחקרים, לא ירדה עקב צילום שנתי אשר עברו המטופלים.

סרטן ריאה

מחלות הסרטן מהסוגים השונים, מהווים את גורם התמותה הראשוני בעולם המערבי. סרטן הריאה נחשב, בקרב גברים למחלה הקטלנית ביותר.

בקרב נשים, סרטן הריאה נחשב גורם התמותה השלישי, לאחר סרטן השד והמעי. ברבות ממחלות הסרטן נהוגים מבחני סקר, אשר מסייעים לאבחון מוקדם של החולים ולתמותה נמוכה יותר, כמו למשל בסרטן השד.

ההנחה הייתה כי עם כל הידוע על מחלת סרטן הריאה, קיימים גורמים ידועים אשר מעמידים את האנשים בקבוצת סיכון, כמו למשל עישון סיגריות באופן ממושך.

ממחקרים שונים אשר נערכו בארה"ב, נמצא כי עישון היה אחראי על 90% ממקרי התחלואה בסרטן הריאה. גורמים נוספים אשר נמצאו קשורים היו זיהום אויר, חיים בסביבה רעיה (כמו למשל בתעשיית הצבעים) ועוד.

צילומי חזה ורנטגן נמצאו במחקרים רבים כלא יעילים על מנת לאבחן באופן מוקדם חולים אלה. רק במקרים בהם התגלו סימנים מוקדמים אשר העלו את החשד למחלה, כמו למשל שיעול ממושך, סייעו צילומים אלה לדיאגנוזה.

בקרב אמריקאים בגילאי 55-75, אשר עברו צילומי חזה שנתיים במשך 4 שנים, והיו תחת מעקב של 13 שנה, שיעורי התמותה היו זהים לקבוצת הביקורת אשר לא עברה צילומי דיאגנוזה.

תוצאות המחקר

מחקרים קודמים שנעשו בנושא קבעו כי צילומי CT  במינון נמוך, הצליחו להוריד ב- 20% את מקרי התמותה מקרב האוכלוסייה המעשנת .

צילומים אלו, לעומת צילומי חזה, נעשו באופן רוטיני בקרב אנשים אשר היו ידועים כמעשנים כבדים בעבר, או אנשים אשר דיווחו כי הינם מעשנים בהווה.

המחקר החדשני ניסה לפתח אלגוריתם אשר לוקח בחשבון את שיעור החולים הכללי, על מנת לחשב באופן כמותי יותר את מספר המקרים המדויק אשר יכולים להימנע מתמותה בעקבות התחלואה במחלה.

החוקרים בחרו באנשים אשר דיווחו כי הם עישנו בעבר, לפחות חפיסה אחת ביום משך 30 שנה. הנסיינים היו בגילאי 55-74, כך שהם נחשבו כבעלי סיכון מוגבר תחלואה בסרטן ריאות.

צורת בדיקה זו לקחה בחשבון את סך כל האוכלוסייה הקיימת ברחבי ארצות הברית, את מספר האנשים המתאימים לסקירה המוקדמת ואת הסיכון לתמותה אשר רווח בקרב אוכלוסייה זו.

למחקר זה, נמצא כי התאימו שמונה וחצי מיליון אמריקאים, אשר במידה והם עוברים את הסקירה המוקדמת, 12,500 מקרי תמותה אמורים להימנע. מספר זה, אשר הינו מרשים עשוי לסייע למערכת הבריאות להפחית את הוצאותיה על חולים רבים, ולהאריך את חייהם של החולים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן