צריכה של מוצרי סויה יכולה לשפר תוצאות של טיפול בסרטן ריאה בקרב נשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול

טיפולהסויה נכנסה כמאכל פופולארי לחיי תושבי העולם המערבי רק בעשרים השנים האחרונות אך השימוש בה וסגולותיה היו ועודן ידועות לתושבי המזרח הרחוק מזה אלפי שנים.

נראה כי מאז "גילינו" את הסויה, אנו ממשיכים לגלות עוד ועוד יתרונות שלה. תחילה דובר על כך שהיא בעלת ערכים תזונתיים רבים, אחר כך הסתבר כי יש לה השפעה הורמונאלית חיובית בגיל המעבר וכעת נקשרת הסויה גם למחלת הסרטן אולם בהיבט חיובי.

מחקר שפורסם בגיליון מרץ של המגזין Journal of Clinical Oncology ונערך בסין לאורך שלוש שנים מצא כי נשים שחלו בסרטן ריאה וצרכו סויה בכמות בינונית עד גבוהה, נהנו מתוצאות טובות יותר של הטיפול בסרטן בהשוואה לנשים שצרכו סויה בכמות מעטה.

על סויה וסרטן ריאה

צמח הסויה גדל בסין לצרכי מאכל מזה כ-4,000 שנים ו-2,000 שנים מאוחר יותר הופקו חלב הסויה והטופו כתוצרי עיבוד של צמח הסויה. הסויה הובאה לאירופה רק במאה ה-19 ומאז השימוש בה הפך פופולארי מאוד.

לסויה שימושים רבים אולם יתרונותיה בתחום הבריאות בולטים- ראשית היא מהווה מקור לחלבון מלא ומכילה בתוכה ויטמינים כמו ויטמינים מקבוצת B וכן ויטמין C.

הסויה היא גם מקור טוב למינרלים כמו סידן, ברזל ומגנזיום. חלבון הסויה מכיל חומרים בשם ספונינים שיכולים על פי מחקרים שונים להתערב בצורה חיובית בתהליכים סרטניים.

סרטן הריאות הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים בעולם, ברוב המקרים הגורם לסרטן ריאות קשור בשאיפה ארוכת שנים של חומרים רעילים לריאות, בראשותם עומד עשן הסיגריות אך גם מזהמים סביבתיים אחרים וחומרים המשמשים בתעשייה נמצאו קשורים בהארעות מוגברת של סרטן ריאה.

ישנם מספר סוגים של סרטן ריאה והטיפול בכל אחד מהם הוא שונה. יעילות הטיפול תלויה בסוג הסרטן, במהירות הגילוי ובגורמים סביבתיים כמו תזונה ועוד.

אז מה לסויה ולסרטן ריאות?

כאמור, מחקר שנערך בסין לאורך כ-3 שנים ופורסם בגיליון מרץ האחרון של המגזין Journal of Clinical Oncology מצא כי קיים קשר בין צריכה מוגברת של סויה ומוצרי סויה לבין תוצאות מוצלחות יותר של טיפול בסרטן ריאה בקרב נשים שאינן מעשנות.

אוכלוסיית החולות בסרטן הריאה בסין היא ייחודית מבחינה מסוימת: כ-92% מכלל השנים הסיניות שחלו בסרטן ריאות לא עישנו מעולם- דבר המצביע על נטייה תורשתית למחלה יותר מאשר חולי בעקבות חשיפה סביבתית.

לצורך המחקר החוקרים איתרו נתונים של 444 נשים שאובחנו כחולות בסרטן ריאה מתוך מחקר סיני גדול יותר שנערך לאורך שנים. הגיל הממוצע של הנשים עמד על 66 שנים ונערך אחריהן מעקב בן 3 שנים במסגרתו נבדק שלב המחלה ונערך מעקב אחר כמות הנשים שנפטרו.

בתחילת המחקר מאגר הנתונים על כל אישה ואישה כלל נתונים דמוגרפיים וכן נתונים על תזונה שכללו בין היתר את צריכת מוצרי הסויה השבועית שלהן.

בתום שלוש שנות המעקב, 318 נשים נפטרו, קרוב ל-95% מהן כתוצאה מסרטן הריאות. ניתוח ראשוני של תוצאות המחקר הראה כי נשים שצרכו כמויות רבות יותר של סויה שרדו במשך תקופה ארוכה יותר והגיבו טוב יותר לטיפול. תוצאות אלה נותרו בעינן גם לאחר תקנון התוצאות לנתונים הדמוגרפיים ולנתונים סביבתיים אחרים של הנשים, כולל גילן.

מסקנות ולקחים לעתיד

החוקרים מדגישים כי לפי המידע המצוי ברשותם מדובר במחקר הראשון מסוגו שמראה כי צריכה בכמות רבה של סויה ומוצריה קשורה להארכת חיים לנשים החולות בסרטן ריאה. לאור העובדה כי מדובר במחקר ראשון מסוגו יידרשו בוודאי מחקרים נוספים על מנת לאשש את תוצאותיו של מחקר זה.

כמו כן, טרם ידוע האם ניתן להשליך את תוצאות המחקר שבוצעו על אוכלוסיית הנשים הסיניות גם על נשים בעולם המערבי בשל שוני גנטי במחלה ובתגובה לטיפול ולחומרים נוספים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן