קנאביס רפואי מסייע לחולים בסרטן הריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מריחואנה

מריחואנהסרטן הריאות היא אחת המחלות הממאירות הקשות ביותר, אשר נחשבת לבעייתית לטיפול ובעלת פרוגנוזה גרועה ביותר.

רוב מקרי סרטן הריאות מופיעים אצל מעשנים, ולרוב המחלה מאובחנת בשלבים מתקדמים בהם הסיכוי להחלמה נמוך. הטיפול בסרטן הריאות מתבסס על ניתוח להוצאת הגידול וטיפולי כימותרפיה. בשל הסבל הרב של החולים, במקרים רבים משלבים עם הטיפול הרפואי גם טיפול משלים, אשר יכול לכלול בין היתר שימוש בקנאביס רפואי.

יש לציין שהמריחואנה אינה טיפול להחלמה מהמחלה אלא טיפול לשיפור ההרגשה הכללית ולהקלה על הסימפטומים, וחולים רבים מדווחים על שיפור במצבם לאחר שהתחילו לעשן קאנביס כחלק משגרת הטיפול.

עישון מריחואנה לא גורם לסרטן הריאות

בניגוד לעישון סיגריות, אשר נחשב לסיבה החשובה ביותר לסרטן הריאות, עישון מריחואנה הוכח כאינו משמעותי בהתפתחות סרטן הריאות ולכן יכול להיות בטוח לשימוש אצל חולים בסרטן הריאות.

למרות שחולי סרטן הריאות מונחים להפסיק לעשן באופן מיידי, עישון מריחואנה אינו מזיק להם ואף יכול לסייע, ועל כן ניתן בהחלט לשלב אותו כחלק מהטיפול הרפואי.

יש לציין שלא מומלץ להתחיל לעשן את המריחואנה באופן עצמאי, ורצוי להתייעץ עם הרופא לפני תחילת השימוש במריחואנה כטיפול בסרטן הריאות.

ההשפעות החיוביות של מריחואנה על חולי סרטן הריאות

הקלה על הכאב

קאנביס ידוע כבעלת השפעה נרחבת על הקלה על הכאב, ובמקרים של סרטן הריאות יכולה לסייע להקל על הכאב הרב שנגרם כתוצאה מהניתוחים, מהפגיעה ברקמת הריאות ומסיבות נוספות.

מכיוון שקנאביס מקל על הכאב במנגנונים השונים מהתרופות להקלה על הכאב, שימוש בקנאביס כטיפול משלים יכול להפחית את רמת הכאב באופן חסר תקדים, ולעתים אף מאפשר להוריד את מינון משככי הכאבים.

מניעת בחילות

אחת מתופעות הלוואי המשמעותיות ביותר של טיפולי כימותרפיה היא בחילות והקאות, אשר לעתים קשות מאוד לטיפול. למרות שפרוטוקולי הכימותרפיה החדשים גורמים להרבה פחות בחילות לעומת הפרוטוקולים הישנים בהם השתמשו בעבר, עדיין חלק גדול מהחולים סובלים מבחילות קשות ביותר.

אחת הדרכים הטובות והיעילות לטפל בבחילות האלה היא על ידי שימוש בקנאביס, אשר ידוע כמפחית את הבחילות ומקל על ההקאות בצורה חסרת תקדים.

שיפור השינה בלילה

חולי סרטן רבים סובלים מקשיי שינה, בין אם על רקע המצוקה הנפשית שלהם ובין אם בגלל כאב או תופעות לוואי של התרופות.

שימוש בקאנביס יכול לסייע להקל על תהליך ההירדמות ולשפר את איכות השינה, ועל כן עוזר מאוד לחולי סרטן רבים.

הגברת התיאבון

חולי סרטן, ובעיקר חולי סרטן הריאות סובלים מתיאבון ירוד ומירידה משמעותית במשקל. כידוע, ירידה מהירה במשקל אינה בריאה לגוף, ועל כן חשוב לשמור על משקל תקין. מכיוון ששימוש בקנאביס גורם לשיפור התיאבון, חולים רבים המשתמשים בקנאביס רפואי נהנים מעליה במשקל ושיפור ההרגשה הכללית.

הרגעה כללית

עישון קנאביס גורם לתחושת אופוריה ורגיעה, החשובה מאוד לחולי סרטן. מכיוון שהחולים נמצאים בלחץ נפשי לא קטן, עישון המריחואנה יכול לסייע להם להירגע, ובכך לשפר את המצב הכללי.

ידוע שסטרס משפיע באופן משמעותי על התקדמות כל מחלה ובין היתר על התקדמות סרטן הריאה, ועל כן הפחתת הלחץ הנפשי באמצעות עישון קאנביס יכולה לסייע מאוד לחולים.

ההיבט החוקי של קנאביס רפואי אצל חולי סרטן הריאות

מבחינה חוקית, קנאביס רפואי מאושרת לכל חולי הסרטן במידה ועומדים בקריטריונים של משרד הבריאות. על מנת להוציא אישור לשימוש בקנאביס רפואי יש להציג את המחלה באמצעות כל המסמכים המתאימים בוועדות הייעודיות, אשר בדרך כלל מאשרות את הטיפול.

חשוב לזכור שהטיפול בקאנביס אמנם לא יציל את חיי חולי סרטן הריאות, אבל הוא לפחות יקל על הסבל שלהם ויאפשר להם איכות חיים טובה יותר בימיהם האחרונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן