ריכוז הטיפולים – סרטן ריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפולים לסרטן הריאות

טיפולים לסרטן הריאותסרטן ריאות הוא אחד מסוגי הסרטנים הנפוצים ביותר בעולם, וככל הנראה הקטלני ביותר, לכל הפחות בעולם המערבי. קיימים טיפולים שונים ומגוונים לטיפול בסרטן זה, כתלות בגורמים רבים. מספר תתי סוגים של סרטן הריאה הם בעלי אופי קליני וביולוגי שונה.

נהוג לחלק באופן גס את סרטן הריאה לשני סוגים עיקריים: סרטן ריאה מסוג "תאים קטנים", וסרטן ריאה מסוג "תאים לא קטנים". הטיפול הרפואי בשני סוגים אלו שונה בתכלית, בעיקר בגלל האופי השונה, מידת ההתפשטות, והתגובה לכימותרפיה.

רבים ממקרי סרטן הריאה נובעים מנזקי העישון. בכל מקרה של סרטן ריאה שהתגלה במעשן מומלץ מאוד להפסיק את העישון כשלב ראשוני בטיפול במחלה.

טיפול בסרטן ריאות מסוג "תאים קטנים" (Small cell lung carcinoma)

סרטן ריאות מסוג "תאים קטנים" הוא סרטן אגרסיבי, עם אחוזי החלמה נמוכים למדי, אך הוא מגיב היטב לטיפולים כימותרפים. לכן, עיקר הטיפול בסוג סרטן זה הוא טיפול כימותרפי. ההתפתות המהירה של סרטן ריאה מסוג "תאים קטנים" גורמת לכך שייתגלה בדר כלל בשלבים שבהם ניתוח כלל איננו בא בחשבון בגלל התפשטות המחלה, ולכן טיפול כירורגי בסוג זה של סרטן נדיר למדי.

התגובה לכימותרפיה חשובה מאוד בחיזוי הסיכויים לשליטה על המחלה. תגובה של הגידול לכימותרפיה תוך שישה עד שנים עשר שבועות משפרת מאוד את הפרוגנוזה (הצפי לעתיד). בשלבים מוקדמים של סרטן מסוג "תאים קטנים", הוכח שתוספת של הקרנות לחזה משפרת את סיכויי ההבראה, וכמעט מכפילה אותם.

טיפול בסרטן ריאות מסוג "תאים שאינם קטנים" (non small cell lung carcinoma)

הטיפול במחלה משתנה בין השלבים השונים, בהתאם לשאלה האם המחלה ממקומת ונמצאת במקום שנגיש לניתוח, או שמדובר במחלה שבה לא ניתן לנתח את הגידל הראושני, או שהתפשטה למקומות נוספים בגוף. במחלה נתיחה, הטיפול הראשון הוא כירורגי. ניתוח להסרת הגידול מתבצע על ידי כירורג לב חזה.  למרבה הצער, גם כאשר המחלה נראית כמחלה מוגבלת הניתנת לניתוח, קיימת לעיתים קרובות התדרדרות למחלה גרורתית. צירוף של כימותרפיה משלימה (אדג'ובנטית) משפרת את סיכויי ההחלמה. התרופות הכימותרפיות שמשמשות בדרך כלל לטיפול הן "ציס-פלטין" ביחד עם אחת מהתרופות הבאות: "אטופוסיד" , "וינבלסטין", "טקסן" ועוד.

כאשר המחלה נמצא בשלב בלתי נתיח, הטיפול המקובל כולל שילוב של הקרנות לבית החזה ולאיזור הגידול, בשילוב עם כימותרפיה משלימה. צירוף של שתי שיטות הטיפול משפר את השליטה על המחלה. התרופות הכימותרפיות המשמשות דומות לאלו שהוזכרו כבעלות יעילות כטיפול משלים לאחר הניתוח.

לעיתים יש צורך בטיפול תומך לגידולים שחוסמים את דרכי האוויר בריאה. ניתן לטפל בגידול ריאה שחוסם את אחד הסימפונות הראשיים באמצעות צריבה בלייזר, שנעשית בפרוצדורה שמכונה "ברונכוסקופיה", שבה מוחדר צינור גמיש אל תוך דרכי האוויר העליונות.

טיפולים ביולוגים

טיפולים ביולוגים ממוקדים נמצאים בחזית המחקר המדעי בטיפול בסרטן בכלל, ובסרטן ריאה בפרט. התאמה של טיפולים ביולוגים לבדיקות מולקולריות מתקדמות של הגידול יכולה לאפשר טיפול מכוון כנגד סוגים שונים של גידולי ראיה. דוגמא לטיפול ביולוגי כזה הוא גידול ריאה מסוג "broncho-alveolar carcinoma" , שבו התרופות הביולוגיות כדוגמת "גפיטיניב" או "ארלוטיניב", שחוסמות את הקולטן לפקטור הגדילה EGRF מראות פעילות כנגד הגידול.

טיפול בגרורות

סרטן ריאה נוטה לשלוח גרורות בשלב מוקדם, ויש צורך לטפל בהן כחלק מהטיפול הכולל במחלה. לעיתים יש מקום לערוך הקרנות למוח במינון נמוך כטיפול מונע, למניעת התפתחות של גרורות. כאשר מתגלות גרורות במוח אפשר לטפל בהן בקרינה (תרופות כימותרפיות אינן מראות יעילות כנגד גידולי מוח, בגלל מחסום הדם-מוח, המונע מעבר של חומרים מהדם לרקמה).  ניתן לטפל גם בגרורות לעצמות באמצעות הקרנות.

האופציות הרפואיות לטיפול בסרטן ריאה מגוונות מאוד, וכוללות ניתוחים שונים, הקרנות, תרופות כימותרפיות מגוונות, טיפולים ביולוגים, וטיפולים מתקדמים אחרים. למרבה הצער, אחוזי הריפוי של סרטן הריאה עדיין נמוכים למדי, ומדובר באחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן